Pro snadnou orientaci ve hře, věnuj pozornost herním pojmům, které budeš ve hře potkávat.
Atribut - základní vlastnost postavy (Síla, Obratnost, Odolnost, Inteligence a Charisma). Číslo u něj uvedené se nazývá Stupeň atributu a používá se při tvorbě a zlepšování postavy.
Bonus / Postih – Číslo, které přičteš k vybranému hodu nebo ho od něj odečteš. Pokud je kladné, jedná se o bonus, pokud záporné, pak jde o postih.
Družina - skupina hrdinů, která společně putuje herním světem a čelí výzvám, které na své cestě potkávají. Složení by mělo být ideálně takové, aby obsahovala různé profese a rasy. Promyšlená spolupráce družině významně usnadňuje cestu herním světem.
Hod 1k10 - jeden hod desetistěnnou kostkou.
Hod 1k6 - jeden hod šestistěnnou kostkou.
Hrdina - herní postava, smyšlený charakter se kterým hráč prochází herním světem a reaguje na herní události.
Herní sezení - jedna hra na hrdiny v domluveném čase a domluvené délce.
Kampaň - herní sezení s pokračováním. Herní postavy stihnou za vymezený herní čas jen malý kousek dobrodružné cesty. Po skončení herní sezení se příště naváže v příběhu.
NPC (ang. non playable charakter) je nehráčská postava, kterou může družina v herním světě potkat. Může to být hostinský, prodavač, ponocný, strážný u městské brány a podobně. Chování této NPC řídí PJ. V závislosti na tom, jak se k NPC chovají členové družiny může být naladěna přátelsky, neutrálně nebo nepřátelsky a podle toho pak s družinou jedná.o
Obtížnost / Nebezpečnost – Číslo, které musíš překonat, abys v dané činnosti uspěl.
Oneshot - jednorázové herní sezení, které skončí bez možnosti pokračovat. Herní postavy je možné zachovat. Používá se nejčastěji jako ukázka hraní na conech a podobných příležitostech.
Oprava za atribut – Hodnota odvozená od základního atributu postavy, která se přičítá ke všem možným hodům ve hře. Značí se třípísmenkovou zkratkou (SIL, OBR, ODO, INT, CHA).
Osobní deník – Speciální list papíru, který obsahuje všechny informace o tvé postavě.
Ověření / Past – Hod k ověření úspěchu v dané činnosti nebo proti nějaké akci.
PJ (pí džej) - pán jeskyně, vypravěč je osoba, která družinu vede herním světem, dohlíží nad dodržováním herních pravidel. Hraje za NPC, je k hráčům v opozici i za nestvůry, které stojí družině v cestě.
Výhoda / Nevýhoda – Úprava hodu, která dává postavě bonus (+5) či postih (-5).